Oskar Sardi

Försäljningschef

 

 

 

 

 

Sidan uppdateras med jämna mellanrum.            

Senast 2012-03-26                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------

Market Broker AB

Rådgivning och digital kunskap.

Medieval, optimeringsförslag, teknisk support.

 

 

 

 

 

 

 

 

www.marketbroker.se

 

-----------------------------

 

 

Webtraffic Sverige AB

Utvecklingen har under min tid på Webtraffic varit fantastisk.                                                                

 

Vi har gått från att vara en uppstickare

med marginell omsättning till att idag

vara ledande på online displayannonsering.

 

Omsättningsstegringen finner ni på:http://www.allabolag.se/5566900782 

 

www.webtraffic.se

 

 

--------------------------------------------------------------

 

SthlmsFinest.com

Till SthlmsFinest skrev jag affärsplanen, gjorde pitchen till krogarna, döpte förtaget bakom, projektledde bygget av sajten och drog igång säljet. Paketering, konceptutveckling och produktion. Idag är SthlmsFinest.com en etablerad spelare inom livsstilscommunitys och "sociala media". 

 

www.sthlmsfinest.com

 

 

 

---------------------------------------------------------------------------

 

DubaiSelected.com

Till DubaiSelected var mitt bidrag på

den strategiska nivån. Konceptutveckling,

paketering, prissättning, presentationer och 

grundstruktur för att starta en

säljavdelning och för att sätta igång ett faktiskt sälj skarpt mot marknaden. Premium kunder på den Europeiska marknaden så som Dior,

Gucci, LVT Emirate Airlines etc.                

Erbjudandet om att flytta ner till Dubai var inte tillräkligt starkt för att lämna det liv man en gång byggt upp på hemmaplan. Därav stannade min medverken på den strategiska nivån även om jag nästan alltid fungera bäst om jag får bidra även rent praktiskt.               

 

www.dubaiselected.com

 

----------------------------------------------------------------------------

 

Glife.se

Jag var på Glife tidigt i företagets era.

Uppdraget var här att göra om sajten från en gratissajt till en sajt där nivåer av medlemskap kostar pengar.

Och detta utan att tappa befintliga medlemmar.

 

Hur skapa mervärden som för dem är

värt att betala för? Hur paketera internt

för detta och hur paketera externt för marknaden som skall annonsera mot

målgruppen och medlemmarna?

 

Jag anställde även sajtens första försäljningschef och sparkade igång säljet. Var delaktig i de första mediebyråpresentationerna och iscensatte de första affärerna.

 

www.glife.se

 

------------------------------------------------------------------

 

Pause Magazine

 

Under 1 och ett halvt år drev jag försäljningen på Pause Magazine.

Modemagazine som inte ligger i topp 5 har

haft ett par tuffa år och vi stred i motvind och

lyckades med god paketering och mycket

slit hålla intäkterna på en acceptabel nivå.

Pause är ett av få projekt jag åtagit mig där jag inte

lyckats med en förbättring av resultatet.

Dock så minimerade vi tappet som annars blivit.

 

www.pause.se

----------------------------------------------------------------------

 

HomeTV.se

För HomeTV arbetade jag med kapitalanskaffning och

avtalsförhandlingar inom Video On Demand och Download to Home.

Bistod även med medieköp och rådgivning däromkring.

 

 

www.hometv.se

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

Poker Loco

 

Svensk Pokersite där mitt uppdrag vara analys av mediemarknaden, rådgivning om köp och genomförande av köp, för att möta målgruppen på ett kostnadseffektivt sätt. Konvertering till faktiska spelare var även del av utmaningarna.

 

www.pokerloco.com

 

-------------------------------------------------------------------------

 

Mitt Nya Paradis

 

För Plaza Publishing Groups räkning ansvarade jag för etableringen av

Mitt Nya Paradis i Tyskland, Spanien och UK.

Mitt Nya Paradis är en High End tidning för de som vill bosätta sig på Spanska, Franska eller Italienska Rivieran.  

 

 

http://www.plazapublishing.se/titles/mitt_nya_paradis.html 

 

---------------------------------------------------------------

 

Mingel TV

 

Projektledde bygget av Mingel TV och satte igång säljet.

Mingel.se var Sveriges första riktiga kändissajt.

 

 

www.mingel.se/mingeltv 

 

-------------------------------------------------------------------------

 

Chili Magazine

 

Under 4 år drev jag som ansvarig för försäljningen Chili Magazine som då var Sveriges största tidning för gymnasieelever och näst störst av samtliga tidningar i målgruppen 15-25.

 

Vi var bland de första att bli stora på Internet år 2000 och hade vecka 3 efter start 192 000 medlemmar på www.chili.se

 

 

www.chili.se

 

Vi köpte under denna period upp Dobedo.se och vi var bland det första att testa mobila tjänster och kampanjade med ihop med Kanal 5 och Villa Meduza om att få ungdommarna att betala med sms för att för tjatta med deltagarna. Året var 2001. http://sv.wikipedia.org/wiki/Dobedo 

 

-------------------------------------------------------------------------

 

Universum Communications & Cosmos Media

Under de 4 år jag drev Chili ägde Universum tidningen i 3.

Jag satt under denna tid även i ledningsgruppen för Universum Communications som bland annat äger Campustidningarna och Shortcut.

 

 

 

www.universum.se

 

-------------------------------------------------------------------------

 

Firebox.com

 

När Firebox etablerade sig i Sverige 1999 ansvarade jag för PR-arbetet och kommunikationer med media.

 

 

www.firebox.com

 

-------------------------------------------------------------------------

 

IQ-Student

Under 2 år ansvarade jag ytterst för säljet och budget på landets då största tidning för Universitets och Högskolestuderande.

 

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Plaza Man - Plaza Kvinna - Plaza Interiör

 

1997 till 1999 drev vi verkligen upp både säljet och satte Plaza tidningarna på kartan. Många av de vi anlitade som säljare sitter idag på riktigt väletablerade positioner i mediesverige.

 

      

 

www.plazapublishing.se/

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

Uppdrag

 

  • Webtraffic Sverige AB
  • Pause Magazine
  • HomeTV.se
  • Pokerloco.com
  • Mingel TV
  • Invent Group
  • Sthlmsfinest.com
  • DubaiSelected.com
  • Mitt Nya Paradis
  • Red Tee
  • Rekyl Kommunikation
  • G-life.se  
  • Shortcut
  • Universum Comunication
  • Cosmos Media
  • Chili Magazine
  • IQ-vägvisaren
  • Plaza Publishing Group

 

 

 

 

 

Kontaktuppgifter:

oskar@oskarsardi.se

Tele: 0708-66 96 66

Innehar F-skattsedel

 

 

Framgång är väldigt sällan en slump...     

 

 

Hårt arbete, ordentliga förberedelser, stor del charm, en portion envishet, två delar förtroende och mycket kunskap om både din och kundens bransch.         

 

 

 

 

 

 

Veckobudget

Det är det enskilt enklaste verktyg du kan ha som säljchef.

 

Nå din veckobudget var vecka så når du per automatik både din månadsbudget och din årsbudget.

Case Closed...

 

--------------------------------------

 

 

Vägen dit

Hur många kundkontakter tar det för att få en offert? Hur många offerter behövs för att få en order? Hur många ordrar för att nå budget?

 

Arbeta systematiskt med dina nyckeltal så kommer du lättare att nå höga mål.

 

---------------------------------------

 

 

Konsten att läsa på

Ring aldrig en kund och fråga om de vill köpa en annons. Det finns det så många andra som gör. Du skall ha en anedning, en orsak och en idé.

 

Hur skall DU skapa nya intäkter och kunder till din kund?

 

---------------------------------------

 

 

Var duktig i skrift

Så oerhört mycket av säljet idag har förflyttats till datorer.

 

Uttryck dig, kort, koncist och slagkraftigt. Arbeta med mellanrubriker och var tydlig. Kunden skall inte behöva söka efter vital information. Gör det enkelt att köpa.

 

---------------------------------------

 

 

Hur äger man ett rum?

Är du på kundmöte är det nästan tjänstefel att bara informera.

 

  • Gör ett kraftfullt anslag
  • Ha en tydlig agenda
  • Var konkret och slagkraftig
  • Var påläst på dina USPAR
  • Var lyhörd

 

---------------------------------------

 

 

Ensam är inte stark

En säljorganisation måste spela i samma lag. Det får gärna vara olika personligheter men alla måste sätta företagets bästa i första rummet. Arbetar du som individ för ditt eget bästa så kommer det inte att bli bra för dig. Sätter du företagets framgång före din egen kommer du däremot att lyckas både med dina interna mål och med din framgång.  

 

----------------------------------------

 

 

Vårda dina kundrelationer

Kunden i fokus.

Den som har bästa kundrelationen driver kunden. Alla kunder är företagets gemensamma. 

 

---------------------------------------- 

 

Hur vill kunden köpa?

Fundera inte på hur du vill sälja. Fundera på hur kunden vill köpa...

 

--------------------------------------- 

 

 

När vill kunden köpa?

Vi lever i ett högt tempo. Kunden skall inte behöva vänta på sina offerter. De skall gå samma dag och helst inom någon timme. Tänk på att du arbetar med service...

 

---------------------------------------

 

 

Mår dina säljare bra?

Glad och harmonisk personal presterar bättre.

 

--------------------------------------

 

 

Kontirnuerlig kompetensutveckling

Vi kan alla alltid bli bättre.

Hur förbättrar vi varandra och vad kan vi lära av andra?

 

-------------------------------------

 

Ta en pause

När du är som allra mest stressad och känner att du verkligen knappt hinner med... Ta en pause. Man måste ladda batterierna. En kvart räcker långt.

 

--------------------------------------