Oskar Sardi

Försäljningschef

 

 

 

 

 

Sidan uppdateras med jämna mellanrum.             

Senast 2012-03-26                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Veckobudget

Det är det enskilt enklaste verktyg du kan ha som säljchef.

 

Nå din veckobudget var vecka så når du per automatik både din månadsbudget och din årsbudget.

Case Closed...

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

 

Vägen dit

Hur många kundkontakter tar det för att få en offert? Hur många offerter behövs för att få en order? Hur många ordrar för att nå budget?

 

Arbeta systematiskt med dina nyckeltal så kommer du lättare att nå höga mål.

 

------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Konsten att läsa på

Ring aldrig en kund och fråga om de vill köpa en annons. Det finns det så många andra som gör. Du skall ha en anledning, en orsak och en idé.

 

Hur skall DU skapa nya intäkter och kunder till din kund?

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

 

Var duktig i skrift

Så oerhört mycket av säljet idag har förflyttats till datorer.

 

Uttryck dig, kort, koncist och slagkraftigt. Arbeta med mellanrubriker och var tydlig. Kunden skall inte behöva söka efter vital information. Gör det enkelt att köpa.

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

 

Hur äger man ett rum?

Är du på kundmöte är det nästan tjänstefel att bara informera.

 

  • Gör ett kraftfullt anslag
  • Ha en tydlig agenda
  • Var konkret och slagkraftig
  • Var påläst på dina USPAR
  • Var lyhörd

 

------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Glöm inte sälja det viktigaste du har

Ofta glömmer man att sälja det bästa och viktigaste man har. Sälj dig själv och ett förtroende. Inte enbart produkten. Det är du som gör skillnaden.

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Ensam är inte stark

En säljorganisation måste spela i samma lag. Det får gärna vara olika personligheter men alla måste sätta företagets bästa i första rummet. Arbetar du som individ för ditt eget bästa så kommer det inte att bli bra för dig. Sätter du företagets framgång före din egen kommer du däremot att lyckas både med dina interna mål och med din framgång.  

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

 

Vårda dina kundrelationer

Kunden i fokus.

Den som har bästa kundrelationen driver kunden. Alla kunder är företagets gemensamma. 

 

------------------------------------------------------------------------------------- 

 

 

Planera din morgondag

Hur ser din agenda ut? Vad har du för potential i att göra avslut? Ser det bra ut? Om inte gör om och gör rätt. Du skall ha  minst 2 kunder i agendan för var morgondag som du har potentiell affär i.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Hur vill kunden köpa?

Fundera inte på hur du vill sälja. Fundera på hur kunden vill köpa...

 

-------------------------------------------------------------------------------------- 

 

 

När vill kunden köpa?

Vi lever i ett högt tempo. Kunden skall inte behöva vänta på sina offerter. De skall gå samma dag och helst inom någon timme. Tänk på att du arbetar med service...

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Mår dina säljare bra?

Glad och harmonisk personal presterar bättre.

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Kontinuerlig kompetensutveckling

Vi kan alla alltid bli bättre.

Hur förbättrar vi varandra och vad kan vi lära av andra?

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

Ta en pause

När du är som allra mest stressad och känner att du verkligen knappt hinner med... Ta en pause. Man måste ladda batterierna. En kvart räcker långt.

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Kontaktuppgifter:

oskar@oskarsardi.se

Tele: 0708-66 96 66

Innehar F-skattsedel

 

 

Framgång är väldigt sällan en slump...     

 

 

Hårt arbete, ordentliga förberedelser, stor del charm, en portion envishet, två delar förtroende och mycket kunskap om både din och kundens bransch.